من و پسرم


پاک کردن انواع لکه ها

 

پاک کردن انواع لکه ها
قبل از هر اقدامي فراموش نکنيد که بايد براي پاک کردن هر نوع لکه اي سرعت عمل داشته باشيد و بطور کلي; از قسمت پشت لکه بايد شروع نماييد. به اين ترتيب از پخش شدن لکه جلوگيري بعمل مي آيد.
- هنگامي که پارچه ديگري را به محلول لکه بر آغشته کرديد و مي خواهيد از آن براي پاک کردن لکه استفاده کنيد، پارچه را بر روي لکه نماليد بلکه پارچه را روي لکه بفشاريد و با سيستم ضربه اي عمل نماييد.
-  براي پاک کردن لکه ابتدا از محدوده خارجي لکه شروع کنيد و به سمت وسط لکه ادامه دهيد.
- براي لکه هاي غيرچرب از آب سرد استفاده نماييد، آب داغ لکه غيرچرب را پايدار مي نمايد.
1) لکه خون: لکه را زير آب سرد قرار داده و آن را با آب سرد بشوييد. لکه از بين مي رود. در صورت عدم تاثير مي توانيد محلولي از نشاسته با کمي آب تهيه نماييد تا خمير غليظي شود آن را روي لکه خون بماليد. بعد از خشک شدن نشاسته، نشاسته را از پارچه جدا نماييد، سپس لباس را بشوييد لکه خون از بين مي رود.
2) لکه گل و لاي بر روي لباس:  يک عدد سيب زميني را با چاقو به دو نيم کنيد و بر روي لکه بماليد، سپس لباس را در آب سرد بخيسانيد و سپس با پودر رختشويي شستشو دهيد. در صورتي پايداري لکه، پارچه اي را به الکل آغشته کنيد و بر روي لکه بماليد.
3) لکه آدامس: براي از بين بردن آدامس با يک تکه يخ چند مرتبه بر روي آدامس بکشيد تا از روي لباس جدا شود. اگر آدامس از پارچه جدا نشد مي توانيد از بنزين استفاده کنيد.
4) لکه شکلات: ابتدا باقي شکلات را از روي پارچه برداريد سپس يک پارچه سفيد را چند لايه تا کنيد و زير پارچه در محل لکه قرار دهيد. حال به نسبت مساوي سرکه و الکل را مخلوط کرده با پنبه روي محل بکشيد و با پنبه ديگر روي آن را خشک کنيد. چنانچه با اين روش لکه پاک نشد مي توانيد از آب اکسيژنه استفاده نماييد و در آخر پارچه را با آب گرم و صابون بشوييد.
5) لکه روژ  لب: خمير دندان بر روي لکه بماليد و سپس لکه را با آب گرم شستشو دهيد. يا محل لکه را در گليسيرين بخيسانيد سپس روي لکه را  الکل يا بنزين بماليد پارچه اي که آغشته به محلول پودر رختشويي شده را روي لکه بماليد بعد در محلول پودر رختشويي بشوييد، سپس خوب آبکشي کنيد.
6) لکه بستني: پارچه لک شده را با محلول آب و مايع لباسشويي خيس کنيد و بعد با پنبه اي آغشته به بنزين روي آن بکشيد و بعد آبکشي کنيد.
7) لکه آبميوه: اگر اين لکه بر روي پارچه سفيد بود با آب و صابون آن را بشوييد. اما اگر لکه روي پارچه پشمي بود، آب اکسيژنه را با چند قطره آمونياک مخلوط کرده با آن لکه را پاک کنيد. اگر لکه روي پارچه هاي ابريشمي سفيد و يا رنگي بود آب و الکل سفيد 90درصد را به نسبت مساوي مخلوط کرده و با آن لکه را محو کنيد. يا مقداري نمک بر روي لکه بريزيد و سپس آن را 10دقيقه در آب سرد بخوابانيد. پس از آن با آب گرم و پودر رختشويي بشوييد.
8) لکه ميوه هاي رنگين: لکه ميوه هايي که رنگين هستند (توت فرنگي، آلبالو و...) را مي توان با آب و آمونياک شستشو داد و نيز مي توان مقداري نمک روي لکه ريخته و بعد از مدتي با پودر رختشويي بشوييد و اگر لکه نرفت مي توان از محلول کلر استفاده کرد.
9) لکه تمشک: محل لکه را در محلول پودر رختشويي بخيسانيد و اگر شستيد و نرفت مقداري ماست رويش بريزيد. سپس با آب گرم شستشو دهيد.
10) لکه آبرنگ: لکه با آب سرد بشوييد سپس آن را با آب نيمگرم و پودر رختشويي بشوييد و آبکشي نماييد. اگر هنوز لکه برطرف نشده، پنبه را به گليسيرين آغشته نموده و روي آن بماليد، سپس با آب گرم و پودر رختشويي بشوييد و آب بکشيد و اگر نتيجه نگرفتيد از «تربانتين» استفاده نماييد.
11) لکه رنگ هاي پلاستيکي: باقيمانده رنگ را از روي پارچه بتراشيد سپس لکه به مدت 10دقيقه در نفت بماند و بعد با آب گرم و صابون بشوييد و آبکشي نماييد.
12) لکه تازه رنگهاي روغني: پاک کردن لک کهنه رنگهاي روغني تقريبا غير ممکن است اما در صورتي که هنوز خشک نشده باشد اضافه رنگ را از روي پارچه بتراشيد بعد پنبه اي را به تربانتين آغشته کنيد و روي لکه بماليد سپس با پنبه ديگري پاک کنيد اين کار را چندين بار تکرار کنيد و ته رنگ را نيز با آب گرم و پودر لباسشويي از بين ببريد.
13 ) لکه زنگ زدگي: براي پاک کردن لکه زنگ زدگي لکه را 10دقيقه در آب ليموي تازه که به آن نمک زده ايد خيس کنيد سپس لباس را با آب بشوييد.
14) لکه شمع و مدادهاي چرب آرايشي: ابتدا باقي مانده لکه را با جسمي نوک تيز به آرامي برداريد. سپس دو تکه دستمال توالت در دو طرف لکه قرار دهيد. سپس اتوي گرم را بر روي يکي از کاغذها در محل لکه فشار دهيد. به اين ترتيب، چربي موجود در لکه آب مي شود و جذب دستمال يا کاغذهاي طرفين مي شود.
15) لکه چاي و قهوه: براي از بين بردن لکه چاي، فورا پارچه خيس را روي لکه بکشيد. اگر پاک نشد، پارچه را آغشته به آب و پودر لباسشويي کنيد بر روي لکه بکشيد فورا تميز مي شود.
16) لکه زردي اتو: اگر لباس کتاني بر اثر گرماي زياد اتو زرد رنگ شده مي توانيد پياز را دو نيم کرده و روي لکه بماليد لکه هاي زرد برطرف خواهد شد و بعد لباس را داخل آب سرد 10 دقيقه خيس کنيد و بعد آن را بشوييد. يا از محلول آب اکسيژنه استفاده نماييد.
17) لکه واکس: ابتدا پارچه اي را خيس کنيد و روي آن بکشيد. سپس روي پارچه مقداي مايع ظرفشويي ريخته و بر روي لکه بکشيد. بعد دوباره با پارچه خيس ديگري روي لکه بکشيد اگر لکه کاملا از بين نرفت، با پارچه آغشته به الکل بر روي لکه بکشيد، تا کاملا تميز شود.
18) لکه قير: لکه قير را در بنزين بخوابانيد و سپس با آب و مواد شوينده شستشو دهيد و بعد در معرض آفتاب بگذاريد.
19) لکه روي چرم: پنبه اي را با روغن زيتون آغشته نماييد و روي چرم بکشيد و بعد با يک پنبه تميز و نمدار روي چرم را پاک کنيد.
20) پاک کردن لکه چربي از چرم: براي پاک کردن لکه چربي از روي کاپشن يا چکمه چرمي روي لکه چربي مايع ظرفشويي بماليد و بگذاريد خشک شود و سپس با دستمال آن را جلا دهيد.
21) لکه شير: براي از بين بردن لکه شير آمونياک را به مقدار زياد رقيق کرده و کمي نمک به آن بيفزاييد و لکه را با اين محلول پاک نماييدو بلافاصله آب بکشيد.
22) لکه عرق بدن: اگر لباس سفيد است کافيست مقداري محلول آب نمک تهيه کنيد و لکه را مدت يک ساعت در آن قرار دهيد تا پاک شود. براي پاک کردن لکه عرق از يقه لباس ازخمير جوش شيرين وسرکه سفيد کمک بگيريد اين خمير را روي محل مورد نظر بماليد بعد از چند دقيقه شستشو دهيد و براي پاک کردن لکه هاي عرق برسطح لباس مي توانيد از محلول رقيق شده سرکه يا آب ليمو نيز کمک بگيريد.
23) لکه جوهر: براي از بين بردن لکه جوهر مي توانيد لکه را پنج دقيقه در شير بخوابانيد، سپس آنرا با آب معمولي بشوييد لکه به راحتي از بين مي رود.
24) پاک کردن لکه مرکب: محل لکه را در مخلوطي از سرکه سفيد والکل قرار دهيد تا مرکب در آن حل شود بعد با آب سرد آن را شستشو دهيد.
25) لکه سس گوجه فرنگي: ابتدا باقي مانده لکه را با جسمي نوک تيز به آرامي برداريد. پارچه اي ديگر را به الکل آغشته کنيد، و آنرا روي لکه فشار دهيد بعد در آب سرد با مواد شوينده بشوييد.
26) لکه چسب: يک تکه پارچه را آغشته به سرکه کرده و روي چسب بگذاريد. چسب، سفتي خود را از دست داده و از لباس جدا مي شود.
27) لکه روغن: براي تميز کردن لباس هايي که روغني شده لباس را در نوشابه بخيسانيد و سپس آن را با آب و پودر لباسشويي بشوييد.
28) لکه چربي: براي از بين بردن لکه چربي قسمت لکه شده را با کمي محلول نمک و الکل بماليد. اگر لکه چربي روي پارچه ابريشمي است با کاغذ توالت روي قسمت لکه شده را بپوشانيد و اتوي داغ را محکم روي آن فشار دهيد تا لکه ناپديد شود.
29) لکه روغن ماشين: اگر لباس کتاني يا ابريشمي لک سياه روغن ماشين را گرفت روي لکه ها را روغن بماليد و بگذاريد 12ساعت بماند و سپس آن را با بنزين پاک کنيد. براي لباس چرمي مي توانيد مقداري وازلين روي لکه بماليد و بعد از يک ساعت و نيم با تتراکلرورد پاک کنيد سپس با يک تکه پارچه پشمي آن را جلا دهيد.
30) لکه نوشابه: قشر نازکي از نمک يا پودر تالک (پودر بچه) روي لکه بريزيد و آن را  تا يک ساعت بگذاريد بماند سپس با کمي مايع ظرفشويي و آب گرم شستشو دهيد.
31) پاک کردن لکه تخم مرغ: براي پاک کردن لکه تازه تخم مرغ محل لکه رابا آب سرد بشوييد بعد با آب ولرم وصابون محل لکه راشستشو دهيد و سپس با الکل و محلول رقيق آمونياک اثر لکه را برطرف نماييد.
32 ) لکه زرد سيگار: اگر لباس شما در اثر سوختگي يا سيگار زرد شده حبه قندي را روي لکه بکشيد و آنقدر اين کار را ادامه دهيد تا لکه از بين برود و سپس آن را با آب و پودر لباسشويي بشوييد.
 برای برطرف کردن چرک یقه پیراهن، قبل از قراردادن آن در ماشین لباس شویی می توانید روی یقه پیراهن صابون مالیده و پانزده دقیقه ای صبر کنید. سپس آن را داخل ماشین لباس شویی بیندازید تا تمیز تمیز شود.
- برای پاک کردن لکه های شمع می توانید روی آن ها کمی نفت ریخته و بعد از پنج دقیقه پاک کنید.
- برای جلوگیری از کثیف شدن سطح توسط شمع، می توانید زیر شمع های با قطر زیاد تعدادی پونس بزنید.
- بهترین راه زدودن بوی بد پیاز و سیر از انگشتان، مالیدن دست ها با سیب زمینی آب پز است.
- برای اینکه دود سیگار را در مکانی سر بسته از بین ببرید، می توانید بلا فاصله شمعی روشن کنید.
- اگر هنگام اتو کردن لباس، محلی به رنگ زرد درآمد، می توانید برای پاک کردن لکه زرد از آب اکسیژنه (H2O2) استفاده کنید.
- اگر کف تنگ آب به نظر کدر می رسد، می توانید کمی نمک و سرکه در کف تنگ نگاه دارید تا بهتر از روز اولش گردد!
- برای جذب رطوبت داخل یخچال می توانید ظرفی پر از نمک در آن قرار دهید.
- برای اینکه کریستال های زیبایتان بعد از شستشو درخشش خاصی پیدا کند، می توانید بار آخر آن ها را با مخلوط آب و سرکه آب بکشید.
- در قابلمه ها و تابه هایی که زرد شده اند، می توانید کمی آب و تمیز کننده قرار داده و بعد بجوشانید. بعد از جوشاندن ابتدا با آب گرم و سپس با آب سرد آن ها را اب بکشید.
- برای اینکه تنگ آب سفره، تمیزی و شفافیت قبلی خود را باز یابد، می توانید نصف آن را با تکه های روزنامه پر کرده و بعد از ریختن آب روی آن ها، حسابی تکانش دهید.
- برای تمیز کردن شیرهای آب به جای دستمال از جوراب کهنه تان استفاده کنید تا نتیجه ی عالی آن را ببینید.
- برای زدودن لکه های لجوج چای اگر پارچه تان پنبه ای یا پشمی بوده و لکه ی چای تازه باشد، می توانید آن را با دستمالی که در آب ولرم خیس کرده اید بمالید. ولی اگر لکه ی چای کهنه باشد، با تکه ای پنبه آغشته به آب لیمو و آب ولرم آن را تمیز کنید.
- برای زدودن لکه ی تخم مرغ باید لباس یا پارچه را مدتی در آب سرد نگاه داشته و سپس با آب ولرم و صابون آن را بشویید.
- برای پاک کردن بوی ماهی از بشقاب هایتان می توانید در ظرف شستشوی ظروف کمی تفاله ی قهوه گذاشته و شستشو را آغز کنید.
- برای زدودن اثر چای در قوری بهتر است آن را به مدت پانزده دقیقه در سرکه بجوشانید.
- برای پاک کردن لکه و رنگ پوست گردوی تازه از دست ها می توانید ان ها را با پنبه ای آغشته به به سرکه حسابی مالیده و سپس با آب سرد بشویید.
- برای پاک کردن زنگ فلز از روی لباس، روی آن چند قطره آب لیمو اضافه نموده سپس اتویش کنید.
- اگر روی رومیزی آب لیمو ریخت، دست پاچه نشوید! کمی نمک روی آن پاشیده و مطمئن باشید که بعد از اولین شستشو دیگر لکه ای در کار نخواهد بود.
- برای برطرف کردن بوی بد دهان، دانه ی قهوه بجوید.
- برای اینکه درب شیشه ای قابلمه یا ماهیتابه بخار نگیرد، با پوست لیمو از داخل، سطح شیشه را بمالید.
 

 

نويسنده: رضا | تاريخ: سه شنبه 21 شهريور 1391برچسب:, | موضوع: <-PostCategory-> |

كمك به همسر در امور خانه از ديدگاه خدا

 

كمك به همسر در امور خانه از ديدگاه خدا
حضرت امیرالمومنین علی علیه السلام فرمود :
روزی رسول خدا صلی الله علیه و آله بر ما در منزل وارد شد.
فاطمه علیها السلام نزدیک دیگ غذا نشسته بود و من هم برایش عدس تمیز می کردم. آن حضرت مرا با لقب ابالحسن می خواندند ، عرض کردم : بفرمایید. اظهار داشتند :
بشنو از من آنچه را که به دستور پروردگارم می گویم ! هیچ مردی نیست که در کارهای منزل به همسرش کمک کند ، مگر اینکه پاداش او به هر تار مویی که بر بدنش روییده باشد ، ثواب یک سال عبادتی است که تمام روزهایش را روزه گرفته و تمام شب هایش را به عبادت ایستاده ، شب زنده داری کرده باشد و خداوند به او ثوابی می بخشد که به انبیای صابر خود مثل حضرت داوود و یعقوب و عیسی علیهم السلام بخشیده باشد.
ای علی ! کسی که در کارهای خانه به همسر خود بدون سرکشی و دلتنگی و تکبر خدمت نماید ، پروردگار اسمش را در دفتر شهدا ثبت می کند و برایش به هر روز و شبی ثواب هزار شهید و به هر قدمی که بر می دارد به آن مرد ثواب حج و عمره می دهد و به هر قطره ای که از بدنش عرق بیاید یک خانه در بهشت برایش منظور می نماید.
ای علی ! یک ساعت خدمت کردن به همسر در کارهای خانه بهتر از عبادت هزار سال و هزار حج و هزار عمره و بهتر از آزادی هزار بنده در راه خدا و هزار جنگ در راه دین و عیادت از هزار مریض و هزار نماز جمعه و هزار تشییع جنازه و هزار گرسنه ای که برای رضای خداوند رحمان سیر گردد و هزار برهنه را پوشاند و هزار اسب در راه پروردگار دادن و برایش بهتر از هزار دینار به مستمندان صدقه دادن و بهتر از تلاوت تورات و انجیل و زبور و قرآن است و بهتر از آزاد کردن هزار اسیر و بخشیدن هزار شتر به فقراست و چنین مرد خدمتکار به همسر ، از دنیا بیرون نمی رود مگر این که جایگاه خوب خود را در بهشت ببیند.
ای علی! کسی که روگردانی و تکبر نکند در خدمت به همسرش بدون حساب وارد بهشت می شود.
ای علی ! خدمت به همسر کفاره (پاک کننده) گناهان کبیره است و خاموش کننده آتش خشم پروردگار جبار و صداق ازدواج با حورالعین و این خدمت موجب زیادی خوبی ها و علو مقام است.
ای علی! خدمتکار همسر نمی شود مگر شخص صدیق و درستکار و یا شهید و یا مردی که خداوند متعال خیر دنیا و آخرت را برایش خواسته باشد.
 بحار ج ۱۳ ص ۱۳۳ چاپ ایران و جامع الاخبار ص ۱۰۲
 
نويسنده: رضا | تاريخ: سه شنبه 21 شهريور 1391برچسب:, | موضوع: <-PostCategory-> |

جملات پشت کامیونی

 

 جملات پشت کامیونی
آب رادیاتور ماشین بخور محتاج نامردان نباش!

آدم دیوانه را بنگی بس است خانه پرشیشه را سنگی بس است!

اگر از عشقت نکنم گریه و زاری
به جهنم که مرا دوست نداری!

اگر خواهی بمیری بی بهانه
بخور ماست وخیار وهندوانه!
 التماس2A!

ای بلبل اگر نالی من با تو هم آوازم
تو عشق گل داری،من عشق گل اندامی!


باغبان در را مبند من مرد گلچین نیستم
من خودم گل دارم و محتاج یک گل نیستم!

بحث30یا c ممنوع!

بخور و بخواب کارمه الله نگهدارمه!

به مادرت رحم کن کوچولو!

بهتر ازمن چه کسی
جواب :به تو چه فضولی؟

تا جام اجل نکردم نوش هرگز نکنم تو را فراموش!

تا سگ نشوی کوچه و بازار نگردی
تا کوچه و بازار نگردی نشوی گرگ بیابان!

تاکسی نارنجی از من نرنجی!

تجربه نام مستعاری است که بر خطاهای خود میگذاریم!

جرم به دنیا آمدن

شهرت =پشیمان
نشانی=بی نشان!

جون من داداش یه خورده یواش!

جهان باشد دبستان و همه مردم دبستانی
چرا باید شود طفلی ز روز امتحان غافل؟!!

داداش مرگ من یواش

امان از دست گلگیر ساز و نقاش!

در طواف شمع میگفت این سخن پروانه ای

سر پیچ سبقت نگیر جانا مگر دیوانه ای!

دلبرا دل به تو دادم که به من دل بدهی
دل ندادم که به من ساندوچ و دلمه دهی!

دلبری دارم چو مار عینکی

خوشگل وزیبا ولی کم پولکی!

دنبالم نیا آواره میشی!


.دنیا همه هیچ و اهل دنیا همه هیچ

ای هیچ تر از هیچ تو بر هیچ مپیچ!

دودوتا هفتا کی به کیه!


حالا که خر تو خره ماهم پیرایدیم(ژیان)


رخش بی قرار!


رفیق بی کلک مادر!


رنج گل بلبل کشید و برگ گل را باد برد

رنج دختر مادر کشید و لذتش داماد برد!

رود میرود اما ریگذارش میماند!


زندگی بدون عشق مثل ساندوچ بدون نوشابه هست!


زندگی بدون عشق مانند شلوار بدون کش هست!


ژیان عشقت مرا بیچاره بنمود
ز شهر و خانه ام آواره بنمود!

سر پایینی نوکرتم

سر بالایی شرمندتم

شب و روز رانندگی در جاده ها کار من است

از خطر باکی ندارم جون خدا یار من است!



عشق میکروبی است که از راه چشم وارد میشود و قلب را عاشق میکند!


قربان وجودی که وجودم ز وجودش بوجود آمده است!


کوه از بالا نشینی رتبه ای پیدا نکرد

جاده از افتادگی از کوه بالا میرود!

گاز دادن نشد مردی عشق آن است که بر گردی!


(گدایان بهر روزی طفل خود را کور میخواهند

طبیبان جملگی خلق را رنجور میخواهند!

تمام مرده شویان راضیند بر مردن مردم

بنازم مطربان را که خلق را مسرور میخواهند!)

گلگیرم ولی گل نمیگیرم!


نوکرتم ننه!


یه بار پریدی موتوری دو بارپریدی موتوری آخر می افتی موتوری!
 

 

نويسنده: رضا | تاريخ: سه شنبه 21 شهريور 1391برچسب:, | موضوع: <-PostCategory-> |